Monday 31 May 2010

Rain Drops

Malam ni..
hujan..
da lame x ujan mcm ni..
sejuk..
ye..
sejuk..
jimat letrik aircond bilik..
bukak tngkap..
tgk lua..
gelap..
ditemani kaktus kesayangan..
yg setia berdiri tepi tngkap..
die pun faham..
mlam ni..
aman..
damai..
guruh bertempik..
tapi..
aku tahu itu keindahan Tuhan..
kalau xde guruh..
ujan x selebat ni kan? ;)
hujan..
aku suke..
ye..
nak je aku berlari keluar..
merasai rintik2 hujan jatuh ke dahi ku..
basahkn muke n tubuh ku..
dari debu2 kota Beijing ini.
da lame sgt..
aku terperuk kat bilik..
kalau kluar pun bila ade hal..
mungkin aku mlas nk berhadapan dgn org..
yang sentiase sibuk dgn kitaran hidup masing2..
kenapa?
sentiase mngejar dunia yg x henti2 ni?
hmm..
persoalan..
wat aku berfikir..
aahh..
malam ni..
malam aku..
x nak fikir prsoalan itu..
aku mahu tenang..
dengar bunyi rintik hujan di bumbung,,
indah melodi itu..
SUBHANALLAH..
betapa besar nikmat Allah bg kat kite..
sekian ;)

2 comments:

Azmierul Che Mat said...

its been a while dah since the last time i drop by dkat your blog. haha

Infiru said...

thnx mirul sbb sudi dropby kat sini :) hee~ da lame x tulis blog..x tau nk tulis pe..yg lame tu da tuka skit :D