Tuesday, 28 February 2012

Dari Hati

Bismillahirrahmanirrahim.

Petang tadi dapat parcel. Cuba teka?

Rasa nak nangis. Wani Ardy punya buku, 'Langit Vanilla' koleksi puisi  dan catatan peribadinya.

and button+penanda buku comel dari ukhti jauh di mata dekat di hati --Ukhti Alyaa

tak pernah berjumpa jasad, tapi ada orang kata muka kami serupa. tapi tentulah dia lagi comel. Ah-ha.

Senyum sorang sorang hari ni.Waa. Berbunga.

lagi-lagi dapat baca puisi dari penulis kegemaran.

-Kisah Gadis dan Jaka.

cerita biasa namun istimewa.

mahu saja aku beli kesemuanya.

tapi, cukuplah, selagi di jiwa, seni itu tidak pernah hilang. Bukan?


"Aku harap aku sudah tiba di hujung lorong. 
Kerana jika diizinkan Tuhan,
aku  mahu menjadi cahaya."

noktahnya mati,
komanya juga tidak bernyawa.
namun tetap, memberi rasa pada jiwa.

kan?

Maaf.Post ini tiada unsur tarbiyyah. -.- hanya sekadar dunia seorang hamba. 


0210
syafiqah rahmat,
Beijing,China






2 comments:

Umairah. said...

salam'alayk

pika, nak jugak!
hehe
i'm one of her fans too.

xD

nope, ada unsur tarbiyyah!

sbbnya, bila kita mampu menyelami rentak era puisi masa kini, org2 ini pasti tak kurang yg menerima tarbiyah. dan umy tgk skrg, arus puisi makin melonjak2.

sbgmn satu ketika dulu, Al-Quran pernah menandingi syair2 Arab, semacam itu jugalah kita harus bawa, utk membawa imej yg baru, dgn rentak yg sama.

tp sasaran golongannya ini; Pemuisi.

hehe, kan?
aaamiiin!

Nur Alyaa Bt Mohd Ali said...

assalam. kamu lagi comel rasanya. ;) *semuataknakmengakucomel :p
semoga hadiah yg xseberapa tu dapat mendekatkan kita lgi kepada Allah. xtau nk bagi ape dh. T___T biar kecil tpi bermakna kan? ;)