Wednesday 25 December 2013

Aku tahu kau membaca

Bismillahirrahmanirrahim..

Perkara terbaik bagiku sepanjang hidup adalah berada di jalan ini, bersama-sama manusia yang berhati indah, menuju Tuhan yang penuh cinta. - Syafiqah-


"Pernah tak kau rasa, kenapa Allah masih meletakkan kau di jalan ini, walau kau rasa dosa kau sudah menggunung, dan sudah tidak layak langsung memegang gelaran dai'e, tapi masih lagi Allah terus memilih kau dari hari ke hari, pernah?"

dan kenapa?

Pertama dan sungguh yang utamanya, tentulah kerana kasih dan rahmannya Tuhan, yang tidak pernah berganjak walau seinci walaupun berkali-kali taubat kau nodai.

dan yang kedua, aku rasa, adalah kerana ada golongan manusia yang berhati suci, Allah hantarkan pada kau sama ada kau kenal atau tidak, pernah jumpa atau tidak, untuk mendoakan kau. Mungkin dari awal perjalanan, mungkin di tengah-tengah, sampailah ke hari ini kau berdiri, atas doa-doa mereka yang paling diam, dan paling ikhlas.

SubhanAllah, Alhamdulillah, Allahuakhbar,

kata terima kasih dan syukur menjadi terlalu kecil apabila berhadapan dengan manusia-manusia langit sebegini. Aku kira, mereka adalah persis malaikat penjaga, yang selalu menabur doa dalam senyap, ketika melihat jatuh bangun kau yang berusaha menjadi hamba Dia.

Aku tidak tahu ada berapa orang yang sudi mendoakan aku, dan sungguh, aku tidak layak sebenarnya mahu meminta didoakan, sebagai hamba yang paling hina, banyak dosa ini, aku cuma mampu meminta pada Tuhan, pada rindu-rindu yang tersimpan dalam kelopak doa akhir sujud dan setiap tadah tangan, untuk dijagakan mereka, diredhai setiap amalnya, diampunkan segala dosa, dan diberi syurga tertinggi di sana. Iya, kalian yang membaca, walau aku tahu kita tidak pernah berjumpa.

Wahai hati-hati indah yang membaca,
aku masih berdiri di sini atas kerana kasih Tuhan dan doa kalian,
Wallahi, andai nanti ketemu di akhirat,
minta Tuhan berikan aku sedikit waktu,
untuk aku ucapkan terima kasih satu persatu.

atau paling tidak,
biarlah ada pahala aku yang sedikit ini dapat dikongsi bersama kalian.
moga-moga Allah melihat kita dan tersenyum
dan moga kita diampunkan.

Allahumma Aaamiin.

Mohon maaf untuk semua tersalah silap, terkasar bahasa, dan atas segala qudwah yang tidak mampu dijaga lagi.

Aku masih lagi seorang hamba yang ingin dicintai Tuhannya.

Moga Tuhan kasih,
moga Tuhan ampun.

Terima kasih sekali lagi,Tuhan,
untuk manusia-manusia langit yang Kau hantarkan,

menghampiri akhir Disember,
Syafiqah, 25122013
Beijing, China.


3 comments:

Anonymous said...

semoga kita mampu thabat dan Dia redha. hingga sampai ke destinasi nanti. kampung abadi. moga layak.

gone said...

jazakillahukhoirankatheran :D

Infiru said...

@chad_NH

Allahumma Aamiin :')
moga layak, bersama?

:)


@fyumie:

jazakillahukheir wa jannah! :')
<3