Tuesday 16 November 2010

Aku suka

Bismillah..

Aku radikal, kata mereka.
Aku balas "Aku konservatif."
"Engkau eksentrik", ujar mereka lagi.
Aku bidas "Tidak...cuma berbeza"
Mereka diam. Aku bertanya.
"Atas dasar apa untuk menilai seseorang?
Wang, harta, rupa atau darjat?"

*Sunyi*

Aku teruskan,"Kalau salah satu antara itu, aku tiada. Aku hanya seorang perempuan angkuh yang merasa dirinya nenek tua umur 73, vintaj. Kesendirian hidup dalam solitari itu baginya ketenangan. Kebingitan juga tidak diendahkan tapi jangan alam dicemarkan. Mimpinya mudah saja; merantau ke pelosok dunia dalam kereta api,mengambil foto sepanjang perjalanan & menjadi seorang abd' sentiasa bersyukur. Moden tapi minimalis disertakan kemasan kayu adalah deskripsi casa impian beliau. Waktu senggangnya diisikan dengan mendengar musik, tidak kira apa jenis; universal. Gitar beliau yang berusia 5 tahun baru digunakan sepenuhnya tika ini, dan mungkin kalian akan berkesempatan untuk didendangkan Stairway to Heaven, hasil tunjuk ajar Ana, rakannya...justeru apa lagi, ya? Benar, aku pemikir yang suka menyusahkan hidup orang yang ingin tahu seringkas mungkin tentang aku."

*Senyum*

---------------------------------------------------------------------------------
bait bait kata itu menyentuh, aku juga begitu.
dunia ini terasa bisu andai semua memiliki pemikiran yang sama.
mau kah kamu menjadi salah seorang daripada mereka?
tidak.
aku ialah aku.
ingin terbang setinggi langit
tapi masih tetap tunduk sujud pada Ilahi.
milik Al Khaliq.


p/s : mula merepek.abaikan. -.-"



No comments: