Tuesday 23 August 2011

Bisu

Bismillah...

Pelik.
Cemburu mungkin.
kenapa orang lain semakin himmah tetapi aku, terlalu lemah.

Mungkin ada niat yang tersimpang, dan mungkin juga kaffarah kepada dosa-dosa,
sehingga futur menghias jiwa menebal  rasa.

Adakah ini 'penapisan' seperti yang disebutkan?
Allah memilih siapa yang Dia kehendaki , dan menghijabkan hidayah bagi siapa yang Dia kehendaki.
ya Allah.......

Pengisian-pengisian ruhi berlalu menjadi ilmu di akal, bukan fikrah di hati.
Jika kamu mahu aku menyebutkan satu satu, pasti aku dapat ungkapkannya tanpa ragu,
tetapi jika kamu bertanyakan padaku apa kesannya di hati ku,
terdiam.termangu, aku bisu.


Dai'e itu bertutur dalam bahasa cinta,bicara seiring amalnya.

tetapi aku? amalnya mungkin boleh dibilang.

pelik.memang pelik.
benarlah, antara manusia dan hatinya, cuma Allah yang boleh mengubahnya.

mohon doa.mencari kembali hidayah Allah.
at the end of the tunnel.

'Manusia yang tiada apa apa, tidak akan mampu  memberikan apa apa."

tidak mahu menjadi tin kosong, bunyinya lantang, tetapi isi nya tiada.

7 comments:

Unknown said...

Syafiqah kuat!

kamu dalam doaku.

semoga allah redha.

munir said...

Just be yourself. شفيقة = compassionate.may allah bless.

Izzati Nur said...

masa lemah,kita smkin igt ALLAH kan :)
bsyukurlah krn ALLAH msih bg rasa i2..

Infiru said...

Ukhti azzi ,
Kamu juga dalam doa saya!
:)
inshaAllah,
moga semuanya Allah redha.

Infiru said...

Munir,

:)
jzkk.

may Allah bless.

Infiru said...

Sis Izzati,

betul sangat. ;')Alhamdulillah...syukran ukhti ;)

#Abu Said dan Abu Hurairah r.a. meriwayatkan bahawa Nabi SAW. bersabda:

“Seorang muslim yang ditimpa penderitaan, kegundahan, kesedihan, kesakitan, gangguan, dan kerisauan, bahkan hanya terkena duri sekalipun, semuanya itu merupakan kafarat (penebus) dari dosa-dosanya.''
~H.R. Bukhari dan Muslim~

Syafa Mohamed said...

insyaAllah...syafiqah mampu,Allah sudah tunjukkan jalanNya,hanya perlu mujahadah dan terus istiqamah:)


yosh^^