Saturday 3 November 2012

Dari Kisah Pergi-pergi

Bismillahirrahmanirrahim.

*sign-in*

klik.

diam. kaku. Sorot lamput meja warna kuning menemani meja penuh dengan buku. Gelap semua.
Fikiranku gaduh sebentar tadi. Lihat putih-putih 'kanvas' ini, menuntut satu-satu dakwat untuk dituangkan.

Menjerit, tidak mengerti.

apa mungkin mampu jariku menari seperti dansa yang biasa diiramakan semalam?
jadi rangkai-rangkai aksara seakan tetamu asing disambut.

*diam*

putus dakwat.

Jujur, tidak mungkin hilang dunia ini dariku.
tidak bisa aku tinggalkan papan-kunci tanpa lagu.
separuh jiwa sudah ku pajakkan di sini,
dari mula.
2009
akhir disember.

Cuma mahu ditinggal nota,
pada hati yang mungkin membaja, (atau aku saja?)

- hilang aku ada kuburnya,
hilang aku pada Tuhannya,
tinggal aku dari dunia maya,
mahu melaksanakan segala yang pernah aku cerita.

rindu.Sumpah rindu.
pada kamu-kamu,
yang aku sambut dalam doa selalu.

sungguh.

- pergi aku mengumpul cerita, untuk nanti kita kongsi-kongsi bersama.Cerita yang 'benar' belaka.
aku tidak mahu jadi tukang karut bercerita tentang indahnya bulan dan syurga, aku mahu rasai perit jerih sebelum kisahkan pada semua.

bahawa,sungguhlah jalan ini pasti indah-indah hujungnya.

buat kamu-kamu,
doakan aku ya?

Allah hafeez.
*senyum segaris*

p.s :  Ana musytaaqotun ilaihunna.  :')

mimpi aku, bila aku bangun esok pagi, mahu lihat senyummu setiap hari.


7 comments:

Anonymous said...

(=
subhanallah.
terus menulis ya.
moga Allah redha.

Infiru said...

Allah Allah.

sahabat.

terima kasih,
sungguh,

moga redha Allah lebih buat kamu :')

Unknown said...

<3

Wan Nur Aishah Wan Ali said...

Salam Syafiqah,

Thanks for the post.
Teruskan menulis.

syuki said...

Salam Syafiqah,

Nak tumpang tanya, background music untuk blog ni, apa tajuk die ye?menarikla.

Terima kasih

Anonymous said...

Salam Syafiqah,

Nak tumpang tanya, background music untuk blog ni, apa tajuk die ye?menarikla.

Terima kasih

Anonymous said...

Dear ukhti. Alhamdulillah, sudah lama nak baca entry2 enti. Teruskan menulis. Ana byk belajar jg drp enti :") Semoga Allah redha akan kita semua. Biiznillah. -jauhdrPerlis-