Sunday, 20 June 2010

Alhmdulillah ;)

Asslmualaikumwarahmatullahiwabarakatuh..
Salam ku hulur ..hrap2 bersambut ..

lama dah tak jenguk blog ni..hmm...
stiap hari byk bnde berlaku..
ulang alik ulang alik..
tak tau nak mulakn dari mana..
mungkin sbb itu aku fikir..
lebih baik aku simpan sja smua perkara itu dalam laci hati..
tutup rapat.. berkunci..
klu ada mangga kunci yg besar,mngkin aku akn pasangkn skali..

Ya Allah..ampunkn hambaMu ini ..
selalu shaja aku berkeluh kesah..
dgn perkara2 yg berlaku dlm hdup ni..
kenape jadi mcm tu? knape x boleh jadi mcm ni?
persoalan lagi..
argghhhhhhhhhhhhhhh.....
nak sja aku lari ke atas gunung..
lari ke puncak..
lari dari dunia manusia yg rapuh ini..
lari lagi...
penat.
serius penat..
tapi aku tau..Allah tak kn uji hmba Nya melebihi kemampuan hmba itu sndiri..
Allah tau aku boleh hadapi bnda ni..
sbb tu Allah tak pernah bosan mndengar luahan hati ku..
mcm mane kerap skalipun..
Allah tak kn jauh dari hmba yg mngingati Nya..
"selangkah aku rapat pada Mu,seribu langkah Kau rapat padaku.."
ya Allah..
ampunkn hamba Mu yg kerdil ini... ='(
betapa aku terharu apabila mndengar potongan ayat ini..
betul lah..
Allah tak pernah lupa kn kita..
kita saje yg selalu lupakn Dia..
hari2 yg akn datang..
terasa lebih bermkna.
dgn rahmat Mu... =')
ALHAMDULILLAH..
syukur ;)

2 comments:

sayememangbudakgemok said...

Allah kate,'Aku itu dekat,lebih dekat dari urat leher manusia' 50:16
'Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu mengenai Aku maka (beritahu kepada mereka): sesungguhnya Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka); Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu. Maka hendaklah mereka menyahut seruanku (dengan mematuhi perintahKu), dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul.' 2:186


:)

syafiqah.rahmat said...

SUBHANALLAH... ;) terharu nyee... trime ksih sgt2 ieraaa ;) pka akn ingt kata2 tu ;) insyALlah.sme2 kita amalkan dlm kehidupan ye ;)