Monday, 21 June 2010

kepulangan......

始发地: 北京首都机场
航班 : MH379
日期 : 02 JULY 2010
起飞时间: ****

ketak ketik ketak ketik *bunyi keyboard*..
jari jemari ku pantas menari2 depan skrin laptop..
cahaya matahari sudah mula menerangi tanah beijing..
waktu sekarang 5.04 pagi..
aku? masih belum tidur.. selepas subuh td..
aku masih meneruskn kerja ku di depan laptop ini..
assgnment kah? presentation? naahh.. bukan..

hmm..ku belek-belek tiket flight MAS ini..
ya Allah.. tggal brape hari lagi je sebelum aku meninggalkn bumi beijing ini,utk pulang ke rumah..RUMAH? ye..rumah..hmm... brape lame agknye aku tidak mendengar suara ibu,ayah,nenek,adik2.. rumah yg penuh memori.. terlalu byak.. pahit manis..aku bermonolog lagi.. pd siapa harus ku luahkn rasa hati ini? rindu kah aku pada rumah itu?
rumah yg aku tggalkn utk dtg ke sini? YA.. AKU RINDU..

aku bukan jenis yg pndai mngekspresikan perasaan aku depan ahli keluarga..
mngkin dpan mereka,aku seorg yg tegas..tidak manja dgn ibu ayah or adik2.. ye,itu aku di rumah.. x tau kenapa aku ssah utk mngatakn "sayang" secara lisan dpn mereka.. egokah aku?ntah la.. tp jauh dlam hati ku.. SERIUS..ya Allah.. aku syang pd mereka.. sgt2.. mngkin kerana aku anak sulung.. maka imej itu perlu dijaga.. yeke? hmm..biala aku luahkn perasaan itu melalui perbuatan..dan bukan nye lisan..

ibu... ayah.. maafkn pika.. adik2.. maafkn akak.. nenek.. pka mintak maaf jga... ='(
nak balik....... ='( demi Allah..aku sgt2 merindui kalian =(

4 comments:

-hazen said...

peh. nk balik dah dia.

izzuddin said...

jgn ah weh post2 mcm ni.sedih kot...

syafiqah.rahmat said...

hazen : haha~ aah nk balik da;p ade sedare kawin bulan 7 nnti..then kn cuti summer.;p best la korg dpat wat umrah time cuti ni.. =(
nk wat jugak nnti.. insha Allah.. :)

syafiqah.rahmat said...

sudin : aah..sedey ouhh.. ;(( aku rndu adik2 aku..n family aku.. uma aku..bilik aku..beskal aku..sume lahh..