Wednesday, 11 April 2012

Obsesi dan Cinta. Dua benda berbeza

bismillah..

D5100

Polaroid Fujifilm Instax Mini7s


tiada siapa tahu,
mengapa begitu obsesi ku.

tapi percayalah,
obsesi ini lahirnya dari satu cinta.
kecintaan aku pada Teragung.
kalau bukan kerana Dia,
kalau bukan kerana indahnya cinta,
aku tidak mungkin mahu obsesi pada dua benda tidak bernyawa ini.

dan satu lagi,
kerana kecintaan ku pada indahnya puisi.

begitulah.
menghalakan obsesi kearah kompas yang betul,
agar nanti tidak kau tersesat di hujung.


oh ya.ini random.



tidak sabar mahu pulang ke bumi asal.
mahu tangkap gambar awan-langit-matahari-pantai banyak-banyak.
mahu juga tangkap senyuman keluarga buat kenangan di negeri asing nanti. :')

inshaAllah biidznillah.





4 comments:

azzizatul.huda said...

assalammualaikum

coming home? ^__^

ZA said...

upgrade ye :) <3 capture keindahan ciptaanNya yang terlalu banyak, tak terkira. :)

Nur Alyaa Bt Mohd Ali said...

Syafiqah....kenapa sama niii... ;)
kita minat juga polaroid tapi filem dia mahal kt mlysia. Hukhuk...
Kt sne murah kan? Nak kirim bnyk2 blh? ;)
Roomate ade camera nye.hr tu pujuk dia soh beli.
Pastu trsadai xguna xsggup nk beli filem -.-

Qautsar said...

Waalaikumussalam ukhti Azzi :) aah inshaAllah julai ini ^^


<3 rindu :')


ZA,
zaza~ salam orang Leeds!~ ^^
err upgrade kot.;p takde la.saje je :)

betul2. photography pun boleh jadi salah satu cara untuk bersyukur nikmat Allah :')


Alyaa,
samee kee alya? ^^ aha, jiwa kita sama kot? ;p

aah kat sini filem dia murah je :) boleh borong kalau nak.haha.
kat mlysia je kot mahal.. ksian je dia dah beli tak dapat guna ek..