Tuesday, 7 September 2010

Adik

ehem ehem..
Assalamualaikum :)
*post tadi dah delete atas sebab sebab tertentu*
hehe.. :))

pagi
lepas sahur
lepak kat bilik adik no. 2
Syafiq Nur Ezzam

rase nye lame dah
since last time fly gi belajar
aku duduk sembang ngan adik dari hati ke hati
*selama ni asyik bertekak je tiap tiap ari =.="

tapi
pagi ni lain
lepas sahur tadi
kami duduk sembang bergurau bersama
rindu nya suasana dulu
terasa jauh sangat aku dengan dia
sambil bertanyakan perihal sekolah dan pelajaran dia
yang selama ini mungkin telah aku abaikan

walaupun setiap hari aku doa
semoga Allah jadikan adik adik aku
orang yang beriman dan anak yang soleh
tetapi aku lupa
untuk berhenti sejenak
untuk bertanya khabar mereka
sihatkah?
gembirakah?
entah.
aku tidak tahu.

rasa itu lebih teruk.

adik , lepas ni kalau ada apa apa cerita je kat akak ye :)


p/s : gua janji nak belikan dia roller blade kalau dapat top ten dalam kelas.
kalau sungguh dia dapat.. alamatnya melayang jugak la duit nak belikan benda alah tu..
haish..sapa suh janji benda bukan bukan.. =__="



6 comments:

Anonymous said...

cam x ikhlas je nk janji?

lovely heart said...

syg~ awk tau x? awk akak yg baek sgt.. terharuuu :) hope dpt jd akak yg baek jugak.. berubahlaa aina ke arah kebaikan.. :) syg awk pka.. :) hmm, xpe, belikann je.. insyaAllah duit yg melayang itu pasti akan dapat ganjaran yg indah dariNya.. ^_^

syafiqah.rahmat said...

ano : haha~ mestilah ikhlas janji.. saja je.. :) klau tak ikhlas..takde lah bagi janji mcm tu kan?

syafiqah.rahmat said...

ainaa~~ hahaha..~ takdelah..pka ni salu grang ngn adik2..=p
huhu~ insyaAllah..takde pun hrap Allah blas gnjaran ats hdiah yg nk bg adik pn..sbb tu mmg ikhlas nk bg kat dia :) klu dpt dr Allah..lagi bertmbah syukur .. Alhamdulillah kan.. ^^

Anonymous said...

ikhlas la pulak cmni

'kalau sungguh dia dapat.. alamatnya melayang jugak la duit nak belikan benda alah tu..
haish..sapa suh janji benda bukan bukan'

belum sempat bagi da merungut

syafiqah.rahmat said...

erk? hmm.. Allah je yg tentukan niat sy ikhlas ke tak .. :)
nway..thnx for the comment..