Sunday, 9 January 2011

Mimpi yg Sama.

Bismillahirrahmanirrahim..

"Allah..! " itu perkataan yang keluar dari mulutnya sebaik terkejut dari tidur. Dia bingkas bangun, melihat waktu di sebelah.."Astaghfirullahalazim...da pukul 6.15pagi.." laptop roomate sudah mula mengalunkan ayat-ayat zikrullah dari matsurat. Cepat-cepat mencapai tuala dan terus ke bilik air untuk mengambil wuduk dan solat.

"Mimpi yang sama lagi." getus hatinya.
Entah berapa kali mimpi itu asyik mengulangi. tapi selalunya buruk. membuatkan dia tidak putus beristighfar selepas terjaga. Ya, mimpi itu. "Ahh.. mainan tidur barangkali."  itu sahaja yang dapat membuatkan hatinya tenang sedikit. mungkin sekadar ingin melupakan. Nauzubillahi minzalik.
Mohon perlindungan dari Mu ya Allah..

Allah.. lindungi keluarga ku di sana. Hanya Kau sahaja yang tahu betapa bergolak nya hati ku kala ini.Tidak putus doa ku untuk mereka. :(

p/s : Mimpi buruk.:(  kawan-kawan dah sampai di malaysia. semoga selamat-selamat di sana.. Doakan kami yang tertinggal di sini ya? =/

p/s: ibu,ayah,..rindu. :(

7 comments:

ana_liyana said...

Moga Allah melindungi akak & kluarga selalu..ameen..

wanny 婉妮 rahman said...

syg, jgn susah2 ati byk sgt.. :)

syafiqah.rahmat said...

ana: syukran adik ana~ doakan jgak ye..ameen.. :)

syafiqah.rahmat said...

wanny : ouh syg..haha..insyaAllah cuba. :')

Cidak said...

moga tabah di rantauan.

tak balik?

nor adawiyah said...

sayang pqah.. insyaallah x dek pape.. mainan je tuh.. jgn pikir pape lah..:)

syafiqah.rahmat said...

cidak : jzkallah kheir. :') aah tak balik.

ada : hmm..harap2nye camtu la kan? ^^ mybe rindu sgt kat diorg kot.tu yg selalu fikir smpai termimpi2. :)
syg ada ~