Monday 31 January 2011

‎Mesir, Bumi ini akan di'suci'kan.

Bismillahirrahmanirrahim..


Pagi ini sebelum usrah, dikejutkan dengan berita terbaru dari Mesir. saudara seislam kita ditekan oleh kerajaan kuku besi. SubhanAllah! macam mana agaknya keadaan mesir sekarang? tidak mampu tertahan sebak di dada apabila mengetahui ada akhawat kita yang dinodai semasa kekecohan berlaku di sana. Ya Allah.. selamat kan lah! ;'(  banner-banner mereka tertulis, " die for something is better than live for nothing" lihatlah betapa tegarnya mereka.

Mungkin beginilah keadaannya ketika Ikhwanul Muslimin ditindas dahulu, atau keadaan waktu itu lebih teruk dari sekarang. Ribuan ahli IM ditangkap, diseksa dalam bilik bilik kecil dan gelap semata-mata kerana mereka memilih jalan Allah dari jalan kesesatan. Kejam! kerajaan yang bertopengkan  kuasa british dan israel.

baru kini betul-betul terasa, makna berjuang fisabilillah.
Hidup mulia atau mati syahid. di mana pilihan kita?3ish 3azizan aumut syahiidan..

"Dan kamu benar-benar mengharapkan mati syahid sebelum kamu menghadapinya,maka sekarang kamu sungguh,telah melihatnya dan kamu menyaksikannya."(3:143)

"Dan Kami pasti akan menguji kamu dengan sedikit ketakutan,kelaparan,kekurangan harta,jiwa,dan buah-buahan. Dan sampaikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar." (2:155)

 

doakan semoga setiap umat Islam, tidak kira rakyat Mesir mahupun Malaysia, atau di mana sahaja, terus dilindungi Allah..

tetaplah kamu di jalan ini,kerana sesiapa yang mencari jalan selain jalan Allah, masuk lah ia di kalangan orang-orang yang rugi.

Nauzubillahiminzalik.

Allah........ 

sabar ya? ;') 

untuk info lebih lanjut :

1)  Egypt crisis

2)  Krisis Mesir, Nasib Pelajar Malaysia kita

2 comments:

$hakirShafiee™ said...

moga bumi kinanah itu kembali aman dan damai

Infiru said...

Ameen.. insyaAllah kheir :) sama2 kita doakan :)