Monday, 21 March 2011

Aku jatuh cinta.

Bismillah..


aku jatuh cinta.
buat kali entah keberapa..
pada Sang Pemilik Cinta..

aku jatuh hati..
setiap kali Dia mengirimkan nota-nota cinta..
memujuk hati-hati yang lara..

Sang Pencinta ku..
Engkau hadir bersama rindu..
Engkau tidak jemu menemaniku..
terima kasih cinta ku, hanya Kau yang satu.

Hari ini, Kau tunjukkan satu lagi kebesaranMu..
tanda cinta itu..
Pada doa yang selalu aku titipkan..
buat sahabat jauh dan dekat..
Terasa sungguh benar janji-janji Mu dahulu..
aku terharu, syukur ke hadrat Mu ya Allah..
Engkau membawa 'hati' itu kembali ke jalan Mu..
Engkau tunjukinya cahaya yang sangat indah dan terang..
buat sahabat-sahabat ku :')

Ya Allah..kami ingin membalas cinta-Mu..
izinkan lah..
tunjukilah jalan-jalannya..
damaikan lah hati kami dengan ketentuanMu..
kerana ku tahu,
di penghujung jalan itu..
bakal bertemu dengan-Mu..
wahai Pemilik Cintaku..


p/s: SubhanaAllah.. sesungguhnya hidayah itu benar-benar milik Mu ..dan Engkau berikan kepada sesiapa sahaja yang Kau inginkan.. ;')

Syukur Alhamdulillah..semoga terus tsabat ya ukhti? Allah memilih kamu..dan Dia tidak menjadikan agama ini sukar bagimu.. ;')

10 comments:

Zaza said...

saye suke powem ni. sgt best

Jamilah Mohd Norddin said...

kala cinta itu lari,
bersendiri diri di sini,
mencari,
tidak ditemui...

Oh, semoga kita tidak penat mengejar cinta hakiki. :)

Husna said...

sungguh kan akak?

hidayah itu kita tak boleh nak cakap.

hidayah itu juga akan Allah beri jika kita sendiri mencari-Nya.

Allah Allah.

Semoga kita terus menagih kasih dan rahmat dari-Nya :)

syafiqah.rahmat said...

zaza: hee~ ^^ Alhamdulillah..terasa betul2 Allah tunjukkan bukti cinta Dia pada hambaNya. ;')

syafiqah.rahmat said...

ukhti jamilah : Amin insyaAllah. :) sama2 kita usaha mnggapai cinta hakiki ^^

syafiqah.rahmat said...

Husna~ betul tu syg :) (28:56)
sgt2 terasa..sebenarnya kasih syg Allah tu sgggtt la luas.

insyaAllah.sama2 usaha mncpai redhaNya :) amin.

Husna! gudluck tau nk amek result nnti ^^ semoga segalanya yg terbaik utk husna. :) insyaAllah..

Siti Nur Hanna said...

erk...asenye ade entri 'terkilan'.. nape xde??bwu nk bace...
u r rite!! hidayah t milik Allah yg mutlak....

ZA said...

Allahurabbi! best posting ni <3 <3

syafiqah.rahmat said...

nana : ahaks. dah delete! ;p hikhik.
betul2. :) hidayah milik Allah, kte perlu berusaha mencarinya :)

syafiqah.rahmat said...

zura : Alhamdulillah ^^ sama2 kte kjar cinta Allah dan keredhaanNya :) <3 insyaAllah..