Wednesday, 2 March 2011

Singgah

Assalamualaikum.. in the name of Allah..

maaf sahabat sekalian, lama menyepi oleh sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan. saya perlu masa untuk rawatan. kerana disyaki ada jangkitan dalam paru-paru.


"maafkan aku sahabat, andai perjuangan ini aku tidak dapat teruskan..
maafkan aku sahabat, andai kau terpaksa bersendirian kerana ketiadaan ku..
saat ini aku merasakan betapa dekatnya maut itu. 
seolah-olah berlegar-legar di sekelilingku.
Allah, andai aku yang Kau jemput dahulu,
redha kan lah hati ini untuk melepaskan. "

-Syafiqah, Haidian Hospital, 2 March 2011-

23 comments:

lil caliph said...

sis...! is it serious? get well soon. syafakillah. take care :O

hamshira said...

semoga diberi kesembuhan dan kekuatan untuk menyampaikan risalah, dengan apa jua wasilah

fi amanillah dik~

Cidak said...

syafakillah..

=]

aPpLePiE said...

syafakillah. :)

Husna said...

akak, syafakillah.

semoga terus kuat !

MohdHafizan said...

get well soon.

Lu'luah Nur Jamilah said...

Syafakillah, syafiqah..

Sesungguhnya Allah sangat menyayangimu..

Siti Nur Hanna said...

pneumonia ke?
tke cre!

zairah@78 said...

salam pika...hope nothing buruk yang happen....apa2 pun akak doakan pika...anyway ari ni besday ADIF...

syafiqah.rahmat said...

lil caliph : salam adik :) insyaAllah takde ape2. maaf ya lmbat balas. bz ulang alik ke hspital.skrg alhamdulillah dah mula pergi kelas mcm biasa :) take care jgak tau. moga Allah permudahkan urusan dunia akhirat ^^ teruskan perjuangan. sakit tu kadang2 ujian utk tengok kita terus tsabat atau tak kan? ^^

syafiqah.rahmat said...

hamshira : kak aisyah :) syukran byk2. :) amiiinn insyaAllah. smoga kita sama2 terus berjuang di atas jalan ini. memang susah, kdg2 rsa nk tumbang je. tp takde cara selain teruskan melangkah :') Allah tetap ada :)

syafiqah.rahmat said...

cidak : jazakallah kheir. :) insyaAllah.amin. sekarang makin sembuh and sihat. Alhamdulillah. ^^

syafiqah.rahmat said...

apple pie : ukhti :) Assalamualaikum.. amin insyaAllah. alhamdulillah sekarang makin pulih. ^^ semoga Allah beri kekuatan utk sambung 'perjuangan' dalam penulisan and kehidupan jua. insyaAllah. :) kamu juga jaga diri baik2 ye. individu muslim yg hebat juga perlu menjaga kesihatan. ^^

syafiqah.rahmat said...

Mohd Hafizan : Alhamdulillah. sekarang makin pulih sepenuhnya. :) jazakallah kheir . may Allah bless :)

syafiqah.rahmat said...

ukhti jamilah : Allahuakbar! terharunya sy. ^^ Allah..mmg terasa sgt bila kte dlm keadaan sakit, cuma Allah je yg mmpu hadirkan ketenangan. dan dalam kesakitan itu juga ada tarbiyah Nya yg tersembunyi . subhanaAllah. mudah2an ini menjadi satu penggerak utk terus berjuang mencapai keredhaan Nya :')

syafiqah.rahmat said...

siti nur hanna : asslmualaikum :) yup pneumonia. ^^ awak bljar medic kan.mesti tahu :) hee..alhamdulillah..skrg makin ok rasanya. :) u too take care. semoga menjadi doktor muslimah yg cemerlang! ^^ aritu wedding takde rezeki jumpe awak :) kirim salam wannisa nnti ye :)

syafiqah.rahmat said...

kak ayu : wah.happy birthday adif ^^ (actually adif and haziq pn pka da terlupa.sbb muka diorg same. =.=" )
hee.sorry akak! insyaAllah pka takde ape2 :) skrg da makin ok da.terimakasih doa kan pka kak :) akak jaga diri baik2 ye.kirim salam family :) insyaAllah balik summer nnti kte jumpe :)

Siti Nur Hanna said...

erun tau x ni???kalo die tau mst die risau...pnykit ni viral infection... streptococcus pneumonia...doktr mst ade bgi antibiotic...alhmdulillh... lega dgr dh siht...tke cre...kamu pon tau pasal saye??ingtkn x kenal...hehehe..a'ah lh..xde rzki jumpe aritu..insyaAllah...ade rzki kite jumpe ye...by the way,nice blog..i like the way u express ur feeling...kate2 nasiht yg meresap scra halus dlm ati ni... ^,^

Miss Akma said...

salam.. syafiqAh.. get well soon.. jatuh bangun kite, baik sihat semuanya ujian Allah.. sabar mnempuhnya.. Insyaallah.. Ingat, Allah masih bersama kita, kuatkan semangat d ngara org (:

syafiqah.rahmat said...

siti nur hanna : yup2.erun dah tahu :) rsau die. huhu.yeke,tpi doktor tak bgi antibiotic pn T_T huuu~ tu la tak suka jumpa doktor kat sini. aiya.nk balik msia ~~~
hehe.mesti lah tahu psal awak :) erun selalu cerita.dari ktorg kat tusyen lagi :)
insyaAllah ,mudah2an Allah beri peluang utk jmpe dgn awak :)

ish takde la.sy tulis ap yg trlintas je.msih byk kne bljar cara penulisan utk sampaikan dakwah Islamiyah ni. harp2nya ada yg bermanfaat utk kte semua. :)amin.
take care ye.jazakillah kheir sudi singgah blog sy yg tak seberapa nih !_!

syafiqah.rahmat said...

Miss Akma : waalaikumussalam warahmatullah . :) Alhamdulillah..sekarang dah sihat da ^^ betul2..sabar and tawakal. itu yg paling penting :) hee..terimakasih ya! semoga dlindungi Allah selalu ;) jzkillahu khairan kathira :) may Allah grant you with goodness insyaAllah :)

ZA said...

take care syafiqah rahmat!

syafiqah.rahmat said...

zura! terimakasih awak! ;)