Wednesday, 9 March 2011

Sesuci Ukhwah

Bumi Korea. Sesuci ukhwah kita :)

In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful..

Assalamualaikum warahmatullah :)
sahabat, saya kembali semula. ^^ dengan kekuatan yang dipinjamkan Allah kepada saya. Alhamdulillah. masih teguh kaki ini berdiri melangkah dan melaksanakan lebih banyak tugas-tugas yang menanti. Tiada erti kata 'rehat' atau 'cuti' dalam proses dakwah dan tarbiyah, setiap dai'e dan dai'eyah perlu terus berjuang walau dalam keadaan apa sekalipun. :)

Sepanjang waktu rawatan, banyak yang saya dapat. Setiap masa tidak lain kita hanya perlu bertawakal padaNya. Allah yang satu. Ujian dan kesakitan itu juga salah satu nikmat tarbiyah tahu? :) indah sangat bila kita dapat merasakan setiap kesakitan itu rupanya tanda kasih sayang Allah pada kita. Orang kata sakit itu penghapus dosa-dosa kecil. Mudah2-an.

"Dan musibah apa pun yang menimpa kamu adalah kerana perbuatan tanganmu sendiri, dan Allah memaafkan banyak (dari kesalahan-kesalahanmu) ."
(42:30)

dan yang paaaaaling saya terkesan sekali, adalah kekuatan UKHWAH. jujur saya katakan, kemanisan ukhwah itu akan betul terasa bila kita diuji dengan sedikit kesusahan dan ujian. 患难见真情。 这句话说得一点也没错。;') jazakumullahu pada sahabat dunia akhirat insyaAllah. :)
hanya doa mampu ku hulurkan,semoga kamu semua dilimpahi keberkatan dan dilindungi dengan inayah Allah selalu :') semoga ukhwah ini terus terbina di atas landasan perjuangan. 因为真主,我爱你们 ~ ^^

Sebenarnya ini quick update . Sementara sibuk menyiapkan beberapa tugas untuk satu program. inshaAllah. mudah2an program ini akan bermanfaat dan menjadi titik tolak dakwah di bumi China. ;') mohon doa dari kalian.


2 comments:

Wan Nur Aishah Wan Ali said...

Betul! Sesuci ukhwah itu juga janya dapat dirasa apabila kita bertul-betul melapangkan dada untuk menerima cinta dari Allah melalui wasilah-wasilahnya yakni dalam kalangan akhawat itu sendiri =)

Subhanallah.

Insha Allah ukhti, mudah-mudahan segalanya dipermudahkan :)

Biiznillah. Rindu blog ini ^^

syafiqah.rahmat said...

Ukhti aisyah :) Alhamdulillah.. betul2 ^^ betul2 terasa kan.sungguh benarlah apabila hati2 bersatu kerana Allah.segala amal perbuatan akan cuba diikhlaskan. :) insyaAllah..
aminn ya rabb.. kamu juga .semoga Allah permudahkan segala urusan :) jaga diri ya di tempat enti. :)
teringin sgt nk jumpa! ^^ dgn akhawat russia :)

subhanaAllah.. jzakillah kheir ya ukhti. ^^ teruskan penulisan anda ya :) ade pmbaca setia tahu? :D