Tuesday, 27 December 2011

Bukan Hikayat Sang Penglipurlara

Bismillahirrahmanirrahim..

terlebih dahulu saya ingin memohon maaf, terutama pada Allah swt, (astaghfirullahalazim) dan pada sahabat yang mungkin sedang membaca, kerana sekarang saya menulis dengan keadaan tidak tenang, pendek kata, hati yang sedang terganggu, takut takut mungkin iman saya yang sedang tidak stabil ini akan mengalirkan aura kurang elok kepada kamu yang sedang membaca. (eh?) serius.betul ni. tak tipu. tapi takkanlah saya nak cerita masalah apa kat sini kan, kalau nak tahu boleh la contact saya, nanti kita cerita pillow-talk eh. (akhawat saje) *senyum*

tiada apa yang termampu dikongsi kali ini, cumanya mahu mengingatkan diri sendiri, dan berkongsi sedikit dengan para sahabat,

"Kesian ikhwah nak jaga perasaannya, macam mana nak jaga perasaannya kalau akhawat pun suka pula komen-komen di blog dan status FB nya. Mereka juga manusia biasa tahu,malah kita akhawat, perlu lebih-lebih menjaga iman kita." 
Muharikah


Oh, rasa seperti ditampar. Alhamdulillah, Allah masih mahu menegur kan?
berapa banyak agaknya ikhwah akhawat ,orang yang ditarbiyyah, baik lelaki atau perempuan, yang sangat menjaga pergaulannya di luar, menundukkan pandangan, tetapi di ruang maya? walaupun terhijab oleh medan yang tidak nampak, tetapi hati kita masih diduduki syaitan, masih lagi boleh melangkau adab pergaulan. Nauzubillahiminzalik. Astaghfirullahalazhim..

semoga kita semua tetap menjaga batas ikhtilat (pergaulan antara lelaki dan perempuan) di luar mahupun di alam maya sekalipun. Maaf, tuan yang berkata sekarang ini juga masih lagi berusaha sedaya upaya untuk menjaga. 'saya juga manusia biasa' itu bukan alasan tiket untuk kita tetap melakukan dosa dan maksiat. Istighfarlah, dan bertaubat, memang, manusia itu tiada sempurna, tetapi jangan mencari alasan untuk menutupi kesalahan yang kita lakukan. Bertaubatlah selalu, Allah itu Maha Pengampun.

Saya sayangkan kamu semua kerana Allah. dan saya nak kita sama-sama masuk syurga bertemu Dia.
Semoga kita berusaha menjadi hamba.

:')

Buat 'mereka'. Saya tidak ada jawapan buat masa sekarang. Hati saya bukan saya yang pegang, kalau mahu, mintalah pada Allah.

saya tidak punya apa apa.

dan tolong, jangan tarik ketenangan saya sekarang.

saya hanya mahu bersama Allah.
di sini.
tanpa gangguan.

sekalipun saya akan berseorangan di dunia sampai tua.
tak kisah.
asalkan ada Dia.

bahagia.
kerana cinta Dia lebih indah.

dan dakwah ini,
perlukan saya serahkan seluruh jiwa dan raga,
inilah cinta saya.
saya mencintai jalan dakwah.


(terima kasih ukhti najah tolong ambilkan gambar saya ni, QingDao 2011,China)

zikirku tidak seperti taatnya lautan,
terus menerus memuji Tuhan.
tetapi akan ku teguhkan langkah kuatkan iman,
semoga bertemuNya di penghujung jalan.

Allah,
aku hanya mahu Engkau bersama.

~sr 27122011~

bittaufiq fil imtihan.

current music: Ini Langkahku (izzatul Islam)
bangkitkan JIHAD!  

5 comments:

Aliyah Al~Istiqamah said...

AKAK,fb kita masalah
susah nak kontek buat masa ni

akak,suka singgah page akak
selain pos2 yang menyentuh jiwa,bahasa yang sopan tidak terlalu syadid seperti saya :P

bakcground music best :)
akak,doakan saya juga betul2 menghargai cinta Dnt ini
dan membuktikan cinta itu melalui aplikasi

ZA said...

asalkan ada Dia. such a strong word! :)

ZA said...

anddddd saya suka gambar ni! moment yg tepat and great angle! :)) tcare fiqah

qaseh ashuffi_zahirah said...

Allahu..:')
Moga apa jua masalah akak dpt akak hadapi..nak tau apa masalah akak tp akak tgh exam kan..so,JIA YOU!

mujahidah1413h said...

salam alayk~ya ukhti,,syukran jazillan di atas peringatan ini, tbe2 terasa tersentak dari lalai dan alpa:) jzkk ya ukhti,, may ALLAH bless. btw biitaufiq wannjah fil imtihan ya,,bazala juhdan ,, may ALLAH bless