Saturday, 31 December 2011

Cinta Langit pada Bumi

Bismillahirrahmanirrahim..


"andai aku, kau anggap 'langit'mu, dan kau adalah 'bumi'ku, ajarkan aku tentang kerendahanmu. dan tunjukkan aku, sebagaimana bumi pernah mengajar langit mencintainya. aku mahu mencintai kau seperti itu."


keterlaluankah aku jika aku katakan,

sungguh,

selain kalam Tuhan dan lantunan hikmah Muhammad(saw),

aku sangat mengagumi manusia jiwanya seni ini?

seringkali,

dan memang, jujur, tidak pernah kalah dia menyentuh hati.


Allah, ajarkan aku seninya.




14 comments:

fatinmarini said...

saya juga sangat envy para penulis puisi. =_=!

tapi, katakata awak juga tidak pernah gagal menyentuh rasa. :)

Qautsar said...

kaan? ^^ mashaAllah! sungguh,kelebihan yang Allah beri pada pemuisi untuk menyentuh hati.

err,kata2 sy tak sampai tahap mcm tu lagi ukhti.

Alhamdulillah,
jika kata-kata itu lahir dari hati, biiznillah,akan sampai ke hati yang lain juga kan.

:) rindu fillah :)

ಠ_ಠ said...

slm wbt.

subhanallah, kalau sekadar sudah ada daya utk mencuba buat puisi, pun, sudah hebat, tu! :)



hebat juga kamu, walhamdulillah ^^



sorry menyampuk.. hehe.

Qautsar said...

Waalaikumussalam warahmatullah ukhti :)

(boleh saya tahu namanya? ^^)

Allah..

belum layak lagi ukhti.

belum lagi.

:')

takpe2,tak menyampuk pun ^^

-hazen said...

sedang mengkhatam blognya.

Qautsar said...

hazen,

:)

saya juga.

Khazinatul_Asrar said...

envy juga dengan orang2 macam ni. huhu.

ukhti, kata kata anti pun tak kalah juga. ada yang menyentuh, mungkin sebab dari hati yg tulus ikhlas.

hm, banyak yg ana kena belajar. suka menulis tapi tak pandai main dengan kata - kata.

*suka juga baca blog dia :')*
jzkk perkenalkan :D

Moga kita lebih dekat dengan Penciptanya ;)

Lu'luah Nur Jamilah said...

Qauthar, a.k.a syafiqah Rahmat,

Umairah shafei.. Dia seorang yang punya bakat dalam penulisan.. Doakan dia menerbitkan buku, biar ramai yang merasa faedahnya. (^__^)

Rahsianya.. Tulisan yang hadir daripada hati terlekat di hati.

Qautsar said...

ukhti Khazinatul asrar,

akak :)

Allah juga kurniakan akak tulisan yang menyentuh jiwa kak.banyak yang memberi manfaatnya.Alhamdulillah :)

Waiyyaki sis, ^^ sama2 berkongsi apa yang bermanfaat. Semuanya dari Allah:)

insyaAllah kak,
semoga.


Ukhti Jamilah,

na'am ukhti,:) tulisannya memang ada sentuhan tersendiri. insyaAllah, blognya saja sudah memberi manfaat. doakan saja apa yang terbaik untuknya.

:)

jazakillah kheir ukhti :)

tulisan anda juga punya jiwa tersendiri.

"ila husna"

:) nice book mashaAllah :)

Umairah. said...

salam'alayk.

syafiqah..sy speechless. terkedu bc post nie. T.T

"..dan bila malaikat mengaminkan doa-doamu untukku, ganjaran buatmu dari Allah, tentu lbh baik."

amin3 ya Allah. :')
uhibbuki fillah.

Akmal Khalidah said...

Indah,kak :)

Qautsar said...

Ukhti Umairah,


Allah.

malunya tuanpunya tulisan sendiri datang kat sini.

(mana nak sorokmuka)

:')

Amin inshaAllah ukhti fillah.
semoga segala kebaikan yang diaminkan malaikat itu terdahulu untuk kamu.

:')

uhibbukifillah aidhon.



Akmal,

:)

hamdan lillah,indah lagi Allah :)

..::Srikandi Asytari::.. said...

keterlaluankah aku jika aku katakan,

sungguh,

selain kalam Tuhan dan lantunan hikmah Muhammad(saw),

aku sangat mengagumi manusia jiwanya seni ini?

seringkali,

dan memang, jujur, tidak pernah kalah dia menyentuh hati.


Allah, ajarkan aku seninya.


(from me to you ya ukhti)
-thanks 4 all ur words.sgt t'kesan djiwa ana :')

Qautsar said...

Allah Allah....

ukhti,

sungguh diri ini tidak seperi yang dilisankan.


:'(

banyak lagi sy perlu perbaiki,

yang terkesan itu dari Allah tentunya.

:')

jzkk ukhti!