Thursday, 7 April 2011

Buat Hati yang Futur

Bismillah..


Katamu, kau mahu memetik bintang di langit.
Tapi mengapa kakimu masih terpasak di tanah?

Ajari jiwa untuk terbang tinggi,
agar segala yang berada di dunia kelihatan kecil,
lalu kita sentiasa bermimpi-mimpi tentang kehidupan abadi.-ukhti amiza malik



Dalam satu hari

Harus ada hati yang dibersihkan

Harus ada tilawah dan tadabbur quran

Harus ada zikir yang dilafazkan

Harus ada buku yang difahamkan

Harus ada sedekah yang ditebarkan

Harus ada keikhlasan yang ditanamkan

Harus ada kesabaran yang diteguhkan

Harus ada semangat yang dihidupkan

Harus ada perjuangan yang diteruskan

Harus ada da’wa yang dikembangkan

Harus ada jihad yang dikobarkan

Harus ada.. Harus ada...


Jadikanlah sabar dan solat sebagai penolongmu.
Dan sesungguhnya yang demikian itu sungguh berat, kecuali bagi orang-orang yang khusyu’,
(yaitu) orang-orang yang meyakini, bahwa mereka akan menemui Tuhannya,
dan bahwa mereka akan kembali kepada-Nya.” (Al-Baqarah: 45 & 46).

*****
 Pesan ku

Sahabat,

Dan Allah pasti akan menguji di titik kelemahan kita,bukan kerana Dia membenci kita,atau tidak menghiraukan kita,tetapi kerana kasih sayang dan rahmatNya yang seluas langit dan bumi itu-lah,Dia ingin mendidik kita dengan tarbiyah yang paling sempurna. Jadi wahai sahabat, sabar lah,Allah sentiasa ada bersama kamu.Serahkan hati mu padaNya,nescaya kamu pasti tidak akan kecewa. :)

Doa ku tidak putus  dari sini buat kamu di sana :) semoga terus tsabat dalam perjuangan! 


6 comments:

kruN.ch said...

mashaAllah.. T____________________________________________________________T terima kasih. rase semangat bace nih T_____________________________________________T seb baik awak jauh..kalu tak abis laa saya peluk kang ehehehe ^^ lov yaa thanx!!!

syafiqah.rahmat said...

Alhamdulillah..^^ syukurlah kamu da semangat balik.mmg sy buat entry ni khas utk krun and shbat sy sorg lagi,ukhti iera,dan buat rijjal yg sdg berjuang jga :)

haha.ala bleh je nk peluk dari jauh.^^ hihi.. love you too krun! lillahitaala insyaAllah :)
af'wan~ ^^ <3

sayayanginginterusberjuangdengansegaladayayangada said...

jzkk :)

how i wish you were really here.
weird,
if it's not for Him.

tapi tak ada yang pelik kalau bercinta pun atas jalanNya. sehingga para syuhada dan para anbia' cemburu pada kita.

syafiqah.rahmat said...

buat sayayanginginterusberjuangdengansegaladayayangada,^^ (wah panjangnye nama awak! ^^ suka2)

waiyyaki :) yup.jika segala yang kita buat kerana Allah,insyaAllah akan dipermudahkan.Dia akan kirimkan cintanya setiap masa,cuma kadang2 bila ruhi kita sedang kering,kita tak terasa 'cinta' tu.solusi nya, kembali lah pada Allah.usaha semoga hati itu 'basah' semula dengan cinta Allah. :)

betul2.hihi.. mcm hadis super saiya! ^^ <3 suka sgt hadis tu :) <3 semoga kita semua tergolong dlm glongan tersebut.insyaAllah :)

aPpLePiE said...

:')

jelas terasa sehingga tertunduk sewaktu membaca. jazakillah ukhti. :)

syafiqah.rahmat said...

Ukhti :)

waiyyaki.:) semoga ad yg brmnfaat utk kte semua.insyaAllah:)

terus kan perjuangan! ^^