Tuesday 26 April 2011

Cerita ini, penulisnya bukan aku.tetapi Dia Yang Maha Satu

Bismillah...

People say a picture speaks thousand words, so lets see what it is all about. Can you tell me? :)

Alhamdulillah,syukur ya Allah,Kau hadirkan dua rasa dalam satu masa. (refer post sebelum ni)
Sungguh hanya Engkau berupaya meniupkan rasa ini dalam satu hati yang kecil.
Malah,dua rasa itu saling memenuhi,saling menggantikan yang lain.indahnya ukhuwwah kerana Allah! ^^  terasa indahnya sehingga membibitkan senyuman seluhurnya di bibir..[jazakumullahukhairan pada akhawat yang saya sayang :) ] Orang kata, hati wanita ini susah untuk diramal,seperti cuaca,sekejap cerah dan sekejap lagi pula mendung.Bukanlah sukar seandainya Engkau yang mentafsirnya,kerana hati ini milikMu jua :)

Hadirnya pelangi menemani selepas hujan pergi, tapi aku lebih suka hujan itu, kerana ia adalah tanda rahmat dari Ilahi. Hati ini yakin, walau hujan itu membawa kelemasan dalam kebasahan namun ia menghidupkan hati dan bumi yang kering kontang menanti gersang. 
Tanpa hujan itu, tiada lah pelangi secantik yang manusia puja selalu.

biarlah,
kerana aku tahu,
hujan itu aku punya.
kerana yang indah itu selalu sementara,jadi aku mahukan selamanya.



Saat Allah mencintai seseorang,tempat pertama menerima sentuhan itu adalah HATI,disitulah Allah melenyapkan segala rasa putus asa dan kesedihan akibat dosa mereka, kemudian berganti dengan harapan dan keinginan untuk berubah menjadi insan berjiwa bersih. Hati seeloknya berbisik: ''AKU TAHU BILA ALLAH MENCINTAIKU,IAITU SAAT AKU MEMBENCI SEGALA KEJAHATANKU.."



"Allah,andai dia yang Kau ciptakan untuk membimbingku,benarkan hati ini bersedia sepenuhnya sebelum kami bertemu,dan beri aku kesempatan untuk menabur bakti di jalan da'wah Mu sehingga akhir Engkau menjemputku."


No comments: