Sunday 29 May 2011

Kekasih Saya sangat Hebat :)

Bismillah..


Dia boleh menurunkan hujan dari langit,
Dia boleh memancarkan sinaran matahari dan menggantikan dengan lembutnya bulan,
Dia boleh menghidupkan bumi yang kering kontang lalu menumbuhkan kehidupan,
Dia boleh mendirikan langit tanpa tiang,
Malah,seluruh penduduk langit dan bumi tunduk bertasbih padaNya,
dan saya boleh terus menyenaraikan kelebihanNya tanpa henti.
Hebatkan kekasih saya?

Dia selalu utuskan surat cintaNya,
Apabila menghadapi ujian dan dugaan,
Apabila futur iman lalu tersungkur menadah tangan,
Apabila hati berasa kosong dan cepat-cepat mencari ubatnya,
lembaran-lembaran kertas,tinta-tinta seolah-olah bernyawa,
ya,Dia sedang berbicara.

Lalu,Dia berikan pelangi yang sangat indah,dan hujan yang membasahi ruhi,
untuk buat saya tersenyum kembali.
Saya tahu,saya tidak akan dapat senyum semanis ini tanpa Dia.
Saya tahu,saya tidak boleh hidup tanpa Dia.
Saya tahu,saya benar-benar mencintai Dia.
Saya tahu,Dia juga mencintai saya.
Bahagia,iman yang berbunga.



Katakanlah(Muhammad), "Inilah jalanku, aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak(kamu) kepada Allah dengan yakin,Mahasuci Allah,dan aku tidak termasuk dalam orang-orang yang musyrik."
(12:108)


cahaya di atas cahaya.

P/s: Alhamdulillah,daurah baru selesai. Semoga Allah menyentuh hati-hati kita semua dengan sentuhanNya yang Maha Halus. :') Ingatlah,kita bukan berseorangan dalam perjuangan ini.


No comments: